خاکبازی

حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی. علی (علیه السلام)

حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی. علی (علیه السلام)

خاکبازی
طبقه بندی موضوعی

مساله این است

 انتخاب های  ریاست جمهوری ۱۳۹۲،  مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۹۴ و بالاخره ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سال ۱۳۹۶ را در نظر بگیرید،  اکنون پس از گذشت بیش از ۳۵ سال از انقلاب می توان از جنبه ای دیگر هم به انتخابات نگریست. 


انقلاب اسلامی انجام شد تا در بستر جمهوری اسلامی، الگویی به مردم جهان ارائه گردد، که نتیجتا رای آنها را برای دولت کریمه مهدی موعود(عج)جلب نماید. 

حال ما یِ جامعه حزب اللهی مدعی امام زمان (علیه سلام)و اسلام، در خود جمهوری اسلامی ایران نتوانسته ایم مدلی ارائه دهیم تا رای مردم خودمان را جلب کنیم. 

به عنوان نمونه: 


آیا ما مدلی عملیاتی برای خوشحالی، شادمانی و آزادی با در نظر گرفتن همه طیف های جامعه ارائه کرده ایم؟ 

آیا ما مدلی عملیاتی و فراگیر برای هنر و فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ارائه کرده ایم؟  

آیا ما مدلی برای نشان دادن اهمیت زندگی این دنیایی، در کنار حیات اخروی، عملیاتی کرده ایم؟ 

آیا ما مدلی عملیاتی برای رسیدگی به اقتصاد، معیشت ورفاه مردم در کنار پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی ارائه کرده ایم؟ 

آیا ما مدلی... 

با پی گیری این قضیه به این نتیجه می رسیم: « مساله آنست که حتی من ِحزب اللهیِ  شیعه یِ مسلمان هم،  زندگی فردی-اجتماعی ام بر مدلِ  تشیع و اسلام ناب نیست.»

حال مردم چرا باید  الگوی ما را منتخب خود قرار دهند؟ 

ما بارها گفته ایم، مدل توسعه و پیشرفت و به زبان خودمانی کشور داری غربی نتیجه اش و مدینه فاضله اش می شود آمریکا و اروپا با اینهمه آسیب و مشکل. مردم می پرسند خوب مدل عملیاتی شما از او هم که ضعیف تر است... صد رحمت به او... ما به همان راضی تریم. «آنها بین بد و بدتر، بد را انتخاب می کنند». (نفوذ و تاثیر مدرنیسم و غرب بر افکار عمومی را بیشتر نیز شاهد خواهیم بود مخصوصا با وجود کاتالیزوری که دیروز انتخاب شد.)

بنظرم اصل قضیه آنست که ما باید خود در همه ابعاد مسلم و شیعه شویم و سپس «جامعه حزب اللهی» تراز را در همه ابعاد، مذکوردر سیره و شریعت شکل دهیم تا بتوانیم آراءِ مردم را بخود جلب کنیم. 


پ. ن۱: با این اِشکال اساسی هرچه شخص نماینده را تغییر دهیم (هر شخصی )تاثیر چندانی در این وضع نخواهد داشت.(ضمن احترام به تحلیل رای و تحلیل انصراف یا عدم انصراف و... به نظرم با در نظر گرفتن سالها گذشت زمان، ایراد اساسی تر است)حال فرض کنید خدا رحمی کرد، تفضلی عنایت کرد؛  کسی از ما روی کار آمد، باز این اشکال اساسی در اولویت است و ما صرفا باید از آن فرصت برای حل مسأله ی موصوف کمک بگیریم.ورود یک شخص حزب اللهی بخودیِ خود، مشکلی را حل نخواهد کرد که ما پس از انتخاب فلانی برویم مرخصی.

پ. ن۲:  تازه بعد از سه دهه در بعضی جاها شاهدیم که در راهِ، حل این مسأله،  کورسوهایی در حال نمایان شدن است، پس نشدنی نیست.   

پ. ن۳: شاید ایرادی نسبت به این متن مطرح شود که این تحلیل درباره شهر های بزرگ صادق است، در این خصوص متذکر می گردد که بنا به چند دلیل این تحلیل فراگیر است یا لااقل در حال فراگیر شدن است؛ اول آنکه طبقه متوسط به عنوان کنشگر اصلی مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی، در جامعه رو به گسترش است حتی در شهر های کوچک، دوم آنکه رسانه ها(مخصوصا شبکه های اجتماعی) دائما در حال بسط این تفکر هستند و نفوذ این رسانه ها حتی در شهرهای کوچک و روستا ها، امری غیرقابل کتمان است و سوم آنکه روند مهاجرت از روستا به شهر ها را مورد تامل قرار دهید. (جوامع کوچک با تفکر سنتی با سرعت در حال فروپاشی هستند. )

  • علی اکبر دهقانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.