خاکبازی

حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی. علی (علیه السلام)

حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی. علی (علیه السلام)

خاکبازی
طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

قمار نکنیم

پیرامون نامه نگاری فعالین انقلابی با رهبری


بنظر هرکدام از امضا کنندگان از ظن خود موافق نامه بودند... و امضا کنندگان شامل یک طیف میشدند، پس نمیتوان با نگاهی صفر و صدی برخورد داشت. 


بعضی در کمال ناامیدی و ضدیت با شخص رهبری و عملکرد ایشان این نامه رو اتمام حجت با رهبری قلمداد کرده اند. 


و بعضی  در کمال دلسوزی برای انقلاب و نظام 


اما در هر صورت با برچسب زدن  به امضا کنندگان و تهدید کردن و...  مخالفم. 


 اما نامه، 


اینکه احمدی نژاد را راهکار رسیدن به مدینه فاضله دانستن ایراد هست،  چون ایشان ۸ سال در مسئولیت کار بوده و با اینکه کارهای زیادی انجام داده ولی مدینه فاضله نشد حتی نظر مردم شاید تندتر از این هم باشد. ( بسیاری از کارهایی که انجام شده مرهون همکاری اشخاصی هست که الان دیگه با ایشان همراه نیستند و حتی اون اشخاص رو مقابل خودش میدونه. )


دوما، اینکه اشکالات رو فقط توصیف کردند ایراد دیگه ای هست. (و بنظرم نظر رهبری هم هیچوقت با این طیف همراه نیست، بنظرم رهبری میگه من خودم از شما بهتر می دونم چه معضلاتی موجود  هست، کمک کنید حل بشه نه انتزاعی و شعاری و رسانه ای(به بهانه جلب نظر مردم) بلکه عملی، در دیدار قبل از عید با ایتان گفتند شما یک طرح برای اشتغال بدید من خودم پاش وایمیسم که دولت اجرا کنه...)


یعنی بنظرم  با این راه حل های انتزاعی و کلی کار پیش نمیره وقتی راه حل در همی حد حرف بمونه فقط بر سر موجودیت نظام فعلی که باید باشه تا کانالی برای انجام همین اصلاحات باشه، قمار می کنیم. 


قماری که با توان فعلی جریان انقلابی(طیف های مختلفش از احمدی نژادی تا قالیبافی)نتیجش تا حدودی مشخصه. با توجه به توان فعلی و شرایط فشار استکبار(که موجودیت گفتمان انقلاب و بروندادش جمهوری اسلامیِ حتی پر معضل را نشانه رفته) بنظر راهبرد رهبری مناسبتر است «اصلاح محتاتانه و در فرصت مناسب»


کما اینکه در سخنرانی بجنورد که فضا پایدارتر بود دم از اصلاح زده شد.  


ببینید کمی واقع بین باشیم، ما سالهاست که در اصلاح سازکار تنظیم بازار تخم مرغ مانده ایم... 


حال در این شرایط ناپایدار چرا اینگونه گسل های اجتماعی و سیاسی را بازیچه کنیم و قمار کنیم. 


نه اینکه اصلا باب اصلاح بسته شود. 


نه اولویت دهیم... 


با اصلاح اقتصادی و عدالت اجتماعی شرایط را پایدار کنیم(مطالبه مردم - نقطه فشار استکبار) سپس به سراغ اصلاحات ساختاری و سیاسی و اجتماعی برویم... چندسال است رهبری علم اصلاح اقتصادی را به دست گرفته و بی مهابا نقد کرده... 


حال در این خط راهبرد منصفانه ببینید چندسال است رهبری علم اصلاح را به دست گرفته، چندسال قبل از این نامه ... 


انقلاب و اسلام که نباید چوب بی حوصله گی و تنبلی مارا بخورد.